Piesa lui Boris Akunin începe cu scena finală a Pescărușului scris de Cehov. Combină dramatismul cehovian cu povestirea criminală. Este aproape comedie neagră. Oare ce se întâmplă după renumita scenă de închidere?
Regândirea postmodernă a lui Cehov perturbă și cronologia tradițională, lineară a piesei originale: în continuarea scenei din drama originală urmează explorarea multiplă a morții lui Treplev – care în varianta lui Akunin este rezultatul unei crime și nu a sinuciderii. Pe lângă faptul că astfel Akunin ne prezintă în text, într-un mod deosebit, concepția bazată pe repetiție a timpului postmodern care se tot întoarce în el însuși, de asemenea distorsionează ironic trăsătura cea mai fundamentală a genului romanului de polițist.
Az előadás a Magyar Kormány, a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkárság és a Bethlen Gábor Alap támogatásával valósult meg. A produkciót támogatta a Nemzeti Kulturális Alap.
Az előadás hossza: 140 perc 1 szünettel